Dé marketingtrends voor een goed begin van 2023

Altijd up-to-date blijven in die oh zo snel ontwikkelende marketingwereld, dat is natuurlijk een grote opgave. Hoe ga je om met marketingtrends die om de paar weken weer veranderen? Hoe kies je op welke trends jij als bedrijf goed kan inhaken? En nog belangrijker, welke marketingtrends moet jij tijdens de start van het nieuwe jaar goed in de gaten houden? Wij delen onze 3 tips met je voor nét dat beetje extra inspiratie.

1. Grappige touch aan TikToks en Reels

In de social mediawereld zijn er de laatste jaren natuurlijk erg veel veranderingen geweest. Vooral TikTok heeft een grote groei gemaakt en wordt nu ook door veel bedrijven gebruikt. Het meegaan met grappige trends is iets wat de laatste tijd erg populair is en dit zal zeker tijdens deze koude maanden nog zo blijven. 

Houd het persoonlijk

Door je TikToks zo persoonlijk mogelijk te maken krijgen je klanten een betere feeling voor wie er achter de schermen zit. Ook de Reels functie van Instagram is de afgelopen tijd erg belangrijk geworden. Hier kunnen over het algemeen dezelfde soort video’s geplaatst worden als op TikTok. Zorg ook hierbij weer voor die persoonlijke touch. Vooral in die eerste maanden van het jaar zijn grappige Reels en TikToks een must. De dagen zijn grauw en koud, maar een leuk filmpje op de for you page van je klant, kan weer voor een goed humeur zorgen. Neem ook eens een kijkje bij onze TikToks voor wat inspiratie.

2. De podcasttrend: die blijft

Dé grote trend van de afgelopen tijd is wel de podcast. Een podcast is een erg handig middel om je opkomende bedrijf in het licht te zetten. In een aflevering heb je genoeg tijd om alle ins and outs over je booming business te vertellen. Ook kun je tips geven aan je klanten die zij voor hun eigen bedrijf kunnen inzetten. Bedenk van tevoren wel of je een lange of korte podcast wil maken. Houd bij een korte aflevering rekening met een duur van ongeveer 15 minuten. Daarnaast is het ook belangrijk om rekening te houden met het doel van je podcast; wil je je klanten vermaken, of wil je ze iets interessants leren? Neem voor tips ook eens een kijkje bij de PodcastFactory.

3. Het belang van videomarketing

Ook videomarketing wordt steeds belangrijker. Hierbij draait het echter niet alleen meer om het inzetten van influencers en hopen op een viral video. Zorg bij het gebruiken van videomarketing voor vernieuwing. Breng bijvoorbeeld je product of dienst in beeld en houd het origineel. Vier op de tien internetgebruikers kijkt namelijk video’s van merken die ze leuk vinden of waar ze iets van willen kopen. En zelfs 84% daarvan werd daadwerkelijk overgehaald om een aankoop te doen. Dus als je nog geen videomarketing hebt ingezet voor je bedrijf, waar wacht je nog op? 

LET'S GO!

Kunnen we je helpen?

Genoeg inspiratie dus voor deze koude dagen, om jouw business 2023 ready te maken. Wil je een keertje sparren of heb je wat hulp nodig? Stuur dan vooral een mailtje of geef ons even een belletje.