VBA

FUNDAMENT

POSITIONERING

Bij het bepalen van de positionering en profilering kijken we naar de positie die jouw merk inneemt in het hoofd van de (ideale) consument. Wat zorgt voor die unieke plek? En hoe verkrijgt jouw merk een voorkeurspositie bij de consument?

BEMACHTIG DIE UNIEKE PLEK

De positionering van jouw merk geeft waardevolle inzichten en laat zien waar je je op moet gaan focussen. Jouw merk moet immers die unieke plek gaan innemen in het hoofd van de (ideale) consument. We brengen voor jou schematisch in beeld wat je huidige positie in de markt is.

Target je doelgroep

Positionering: target je doelgroep. Kies om gekozen te worden.

De positionering gaat over een diepere verbinding tussen jouw merk en de doelgroep. Bij profilering gaat het om het eigen beeld dat je hebt bij jouw merk of organisatie. Dit moet zo goed mogelijk aansluiten op de wensen en behoeften van jouw klant.

Bij het in kaart brengen van je positionering en profilering analyseren we waar jij staat ten opzichte van jouw concurrentie en welke kansen er voor je op de loer liggen, zodat jij een schematisch beeld krijgt van je huidige positie in de markt.

LET'S GO!

Ready for a new chapter?

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de zoektocht naar jouw plek in de markt? Geen probleem. Wij helpen je daar graag bij. Neem gerust (vrijblijvend) contact met ons op, dan kijken we samen wat we voor je kunnen doen.